27.05.2011

Fra frisør til frisør

Da jeg dro for å klippe håret her om dagen ble jeg helt sjokkert. Alt gikk bra helt til de var ferdig med å klippe. Selvfølgelig spør de om du vil ha noe stæsj i håret. (ihvertfall for oss gutta) Og jeg sa selvfølgelig ja, men jeg var veldig tydelig på at jeg ikke ville ha noe som var testet på dyr. Det eneste problemet var at hun ikke ante noe ting om hva som er testet og hva som ikke er testet på dyr. Jeg så heldigvis at de hadde Renati (de tester ikke på dyr). Så hun brukte det.

Legg merke til min nye utrolige t-skjorte. 
Jeg tenkte på det ett par dager. Det er jo helt utrolig at de ikke vet DET. Det er på en måte en stor del av deres jobb.
Jeg fant ut at jeg kunne ikke klandre dem, jeg må informere dem! 

Så idag gikk jeg rundt til de forskjellige frisørene i Ås (og som i alle andre små steder er det mange frisører der). Jeg tok med meg noen brosjyrer fra NOAH - for dyrs rettigheter og ett vennlig smil da jeg gikk fra frisør til frisør. (tilsammen fem).

Jeg må faktisk si at alle var positive til mitt engasjement, og de tok alle gladelig i mot min informasjon. Og jeg prøvde forsiktig å antyde at de kanskje kunne ta dyrene med i beregningen nesten gang de skulle bestille kosmetikk.
Det hele var fylt med en koselig stemning 

Jeg skal om noen måneders tid, dra innom igjen, for å høre om de faktisk har gjort noen forandringer. Kanskje de har lest informasjonen og bestemt seg for å bli en dyrevennlig frisør. Det hadde de absolutt tjent på, det er vanskelig å skille seg fra de andre frisørene rundt her, så det måtte jo være ett perfekt image å ha. Det blir spennende å se om noen blir dyrevennlige.

For mer informasjon om dyretesting, les mine tidligere innlegg:


Louis blogger om sminke!? (del 1)

Louis blogger om sminke!? (del 2)

Hvordan kjøpe riktig kosmetikk?!
Forsøksdyrenes uke 



Hilsen Louis Wibe
leder av Reach Out And Touch
Future, Animals, Climate, Earth,

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar