03.04.2011

FACE-NEWS (vol.1)

Da er det på tide å starte igjen. En ny måned er over oss, det er mye som kommer til å skje og det er mye som må bli gjort. På min side er det ikke lenge igjen til eksamen, så jeg kan ikke love så alt for meget. (lese lese lese) Men jeg tror det ordner seg for bloggen allikevel.

Dette blogg-innlegget blir litt sånn halvveis. Jeg lover at FACE-NEWS del 2 blir mye bedre. For hver søndag skriver jeg et slik innlegg der jeg linker til forskjellige nyhetssaker og artikler som jeg finner i løpet av uka. Det blir bedre til neste uke fordi denne uken har jeg ikke hengt helt med på nyhets-fronten for å si det slik.

Det er bare å tipse meg om ALT!

FUTURE
Helsefabrikker

They hailed it as a wonderfood.
"Soya not only destroys forests and small farmers - it can also be bad for your health
"
http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/2004/nov/07/foodanddrink.features7

- Kan ta måneder å få kontroll over Fukushima-kraftverket
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4081439.ece


ANIMALS
Hvalfangst:
Hvalfangstsesongen startet på fredag :'(
 
Pels:
Vil lage plastisk av fjær.

Dyr i sirkus:
WILD animals will be banned from Britain’s circuses under new Government plans"

Tigere:
New figures from India indicate a rise in wild tiger numbers.
CLIMATE
China vows to clean up rural environment

Agriculture accounts for half of all pollution in the country.
China has made cleaning up rural pollution a priority for the first time in its latest five year plan.  

The drying of East Africa
A shift in tropical ocean circulations could explain a historical shift in global climate.
http://www.nature.com/news/2011/110401/full/news.2011.204.html

EARTH
Betaler for skogbevaring - investerer i ulovlig hugst
"Oljefondet er tungt inne i selskaper som beskyldes for ulovlig hugst av regnskog i Indonesia, som Erik Solheim jobber hardt for å verne."
http://www.aftenposten.no/klima/article4067748.ece

Hilsen Louis Wibe, leder av
Reach Out And Touch
Future, Animals, Climate, Earth,




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar