04.04.2011

TANZANIA!





Fra første august til tredje september 2011
reiser jeg til Tanzania!
Der skal jeg delta på ett feltkurs
i tropisk økologi i regi av UMB. 

Steder vi skal reise:
  • Mikumi (Savanne)
  • Kitulangalo Miombo (woodlands)
  • Amani Mountain (Regnskog!)
  • Kilimanjaro (Høyfjells skoger og heath land)
  • Lake Manyara (Dry woodlands)
  • Mount Meru
  • Uluguru (Mountain forest)

JEG GLEDER MEG SINNSSYKT!!!! 
Jeg skal love å kjøpe mange minnekort slik at
jeg kan ta masse film og utrolige mange bilder!
Dere skal selvfølgelig få være med på alt.
Hurra!

Små fakta om landet!
I Tanzania...
  • finnes Afrikas høyeste punkt Kilimanjaro. (Dit skal vi til å med dra!)
  • bor ca 80 % av befolkningen på landsbygda.
  • er Dar-es-Salaam den største byen, men Dodoma på innlandet er den nye hovedstaden.
  • består befolkningen av mer enn 120 etniske grupper. 
  • unionen mellom fastlandet Tanganyika og øyene Zanzibar og Pemba.
  • ble Julius Nyerere landets første president i 1962.
  • har de et femdelt rettssystem som kombinerer rettsystemene til stammenes, islamske og britiske lov.
  • er valutaen Tanzaniansk shilling (TZS). 
  • har de to regntider, en lang og tung fra mars til mai, og en kortere, lettere fra november til januar.


 Hilsen Louis Wibe, en lykkelig leder av
Reach Out And Touch
Future, Animals, Climate, Earth,

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar