26.04.2011

Fotodokumentar 7#: Rouen et Paris

Det andre og siste innlegget fra min tur til Frankrike denne helgen.
For å se det første innlegget kan du trykke her:

Fotodokumentar 6#: Normandie



Dette innlegget handler om hva vi så og gjorde i de to storbyene vi var i; Rouen og Paris. 

Rouen
Over kan du se Le Gros-Horloge





Over kan du se Place du neux Naiche, Eglise Jeanne D'Arc.
Den er reist til ære for Jeanne D'Arc (hun ble brent her).

Ikke alle i Frankrike er glade over en store atomkraftaktiviteten.







Over kan du se Palais de Justice


Markus kjøpte seg nye sko og de gamle ga han til veldedighet!
Flinke Markus.
Over og under kan du se: (skal skrive det når jeg finner det ut), det har Frankrikes høyeste kirkespir. 


Over kan du se noen av den tradisjonelle stilen på bygningene i Rouen.



Til høyre kan du se Markus og meg på utkikspunktet over byen.
Til venstre kan du en en gruppe som demonstrerte for nedleggelse av Guatanamo.

Jeg diskuterer røyking og veganisme med søsteren til Julie. Under er ett eksempel på hvordan vi ville ha sett ut om det var meningen av vi skulle spise kjøtt.

PARIS

Vakker soloppgang.
Josh Groban?


Vi måtte dra tidlig til flyplassen fordi hun skulle til Roma med noen venner. Siden det var noen timer igjen til jeg og Markus skulle ta flyet hjem, bestemte vi oss for å dra en snarvei til Paris. OG snartur ble det. Det var bare så vidt at vi rakk flyet hjem.

Pyramidene i Louvre, vi rakk dessverre ikke å se inne på museet.
Det var vel det vi rakk å se av eiffeltårnet.
Kanskje det er slik vi egentlig burde ha reist rundt i paris.. haha

Litt usikker på hva det er vi ser her...


Ja, det var vel det vi rakk å se av Paris. Jeg tror jeg kan snakke på veiene av både meg og Markus når jeg sier at det var en helt utrolig tur.
Det føltes ut som vi hadde vært der i over en uke (siden vi opplevde så mye), men egentlig var vi der bare i to netter. 



Jeg vil gi en stor takk til Julie og hennes familie. Tusen takk for husly, mat og hyggelige minner. Håper det ikke blir for lenge til neste gang!

Hilsen Louis Wibe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar