21.04.2011

Påske i Paris

I morgen reiser jeg til Frankrike.
(Vi ankommer Paris, men jeg vet ikke helt hvor vi kommer til å dra!)
JA, jeg vet det ikke er spesielt miljøvennlig å fly hele veien ned dit bare for å besøke en venn,
for så reise hjem igjen allerede på søndag.
Jeg vet at det ikke er spesielt etisk eller moralsk at jeg gjør det.
(den dårlige samvittigheten brer seg).

Noen artikler om flytrafikk og miljø:
Nye flyruter knuser miljøtiltak

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.7431704

Flytrafikken truer miljøet
http://www.nrk.no/programmer/tv/schrodingers_katt/3718159.html

Hva jeg ikke skal!
Er å komme opp med en liste over ting som gjør at jeg tilsynelatende kan gjøre det med god samvittighet. Det er nemlig ikke slik at jeg prøver å gjøre masse miljøvennlige ting for å ha det i "samvittighets-banken",
slik at jeg kan ha god samvittighet når jeg gjøre noe som ikke er miljøvennlig.
Det er ikke slik at man kan ta en pause fra det å være miljøvennlig eller moralsk.

Men uansett  tenke jeg ihvertfall å lage ett blogg-innlegg om reisen. Det er kanskje på tide at det blir skrevet om noe som ikke er så alt for dødsalvorlig. (kanskje har det ikke så mye å si for deg, men for min motivasjon så er det faktisk det) Blogg-innlegget kommer tidligst ut på søndag kveld.
Så følg med!

Apropos motivasjon:
Jeg synes det er litt skummelt at akkurat 60 stykker "likete" mitt 60. blogg-innlegg!
Takk takk for det.
Synes det er utrolig koselig at folk "liker" innleggene!

Bare for gledes skyld legger jeg ved noen bilder (tatt med galaxytab)
av tuntreet mellom Pentagon og UMB.
Tok det i dag tidlig da jeg var på vei til jobb (Norsk Landbruksmuseum). Det begynner å bli passe ironisk at jeg jobber på et sted sponset av meieri og kjøttprodusenter...
Og at jeg bare selger ting jeg ikke selv spiser!



Hilsen Louis Wibe, leder av
Reach Out And Touch
Future, Animals, Climate, Earth,


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar