07.03.2011

Meatless Monday 3#


Planen er som tidligere sagt at jeg en gang skal bli 100 prosent veggis.
Men jeg tror ikke på raske og dramatiske endringer,
så jeg starter med å bli 14.28571429 prosent vegetarianer!
GO MEATLESS MONDAY!
-----------------------------------------------------------------------------
Dette er min tredje uke med Meatless Monday. Hurra!
Det å kutte ut all form for kjøtt en gang i uka har lært med noen ting:
  1. Det har vist meg at det faktisk er mulig å være veggis!
    (Jeg vet jo at folk er det, så det må jo være mulig)
    Men nå har jeg funnet ut at det er mulig også for meg!

  2. Når man ikke skal lage noe med kjøtt, bruker man automatisk mer mer energi på å prøve å lage god mat. Som faktisk resulterer i at jeg bruker mer tid på å planlegge og lage mat. Som igjen resulterer i at jeg faktisk lager mat som smaker bedre!

  3. Jeg føler meg sunnere!

    -----------------------------------------------------------------------------

    I dag lagde jeg nesten det samme som sist gang. (sorry, men det var godt! okey!).
    Oppskriften er faktisk til to personer! (eller middag på meg i morra også!)

    Veggis Wok Vol 2:

    Litt mindre enn en halv pose med fryste wokgrønsaker.
    (Tilslutt skal jeg klare meg uten ferdig mixer)
    En boks med hermetiske ananas.
     En hel boks med hermetisk kokosmelk.
    En pose med yellow curry spice mix.
    To økologiske paprikaer.
    Fem vårløk.
    En halv løk.
    En desiliter ris.

    Kutt alt opp slik du tror du liker det. Kok ris. Stek mat! FERDIG!


 Hilsen Louis Wibe kokk og leder av
Reach Out And Touch FACE
(Future. Animals. Climate. Earth.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar