07.03.2011

Fotodokumentar 3#: Markering mot Hvalfangst!

I dag meldte jeg meg inn i NOAH - for dyrs rettigheter, takket være en så god velkomst jeg fikk av personene som var ansvarlige for markeringen.
Jeg følte meg på en måte hjemme der fra første stund!

Så i dag delte jeg ut brosjyrer midt på Karl Johan! 
Det var passe skummelt til å begynne med, men folk viste faktisk å være interesserte i å få denne informasjonen. Så det var egentlig ikke så vanskelig (og litt humor og småprating hjelper alltids) .

For mer informasjon om hvalfangst: 
Les mitt tidligere blogg-innlegg:
eller trykk på bildet under!
 

Hvaler er høyt utviklede pattedyr med et komplekst sosialt liv. De kommuniserer med
hverandre over enorme avstander, med språk vi ennå ikke har lært å tyde. Det er mye vi
ikke vet om hvaler, men vi vet nok til å forstå at smerten fra en eksploderende granatharpun
oppleves like sterkt for dem som de sterkeste smerter oppleves for oss selv. 

De fleste land som tidligere drev hvalfangst, har for lengst tatt inn over seg at dette er uetisk. Men Norge er ett av få land som tviholder på en tradisjon som nesten har utryddet mange hvalarter, og som årlig utsetter hundrevis av hvaler for lidelse.  fra brosjyren jeg delte ut!

SI NEI TIL HVALFANGST! 
Hilsen Louis Wibe ett NOAH-medlem og leder av
Reach Out And Touch FACE
(Future. Animals. Climate. Earth.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar