04.06.2011

Fotodokumentar 14#: Miljøfestivalen 2011

Dagen i dag brukte jeg til å stå på stand med de to beste organisasjonen i verden!


Den første halvdelen brukte jeg til å stå på stand med NOAH - for dyrs rettigheter.
Hovedformålet vårt var å verve så mange som mulig til å bli medlemmer. Det er sånn at jo flere medlemmer vi har jo mer får vi gjort. Dette var første gang jeg prøvde å verve noen. Heldigvis falt det ganske naturlig. Vi fikk vervet veldig mange denne dagen. Jeg må bare si at det er utrolig bra å stå på stand på et sted som dette. Folk var veldig positive.


Den siste halvdelen sto jeg på stand med Greenpeace! Der var hovedformålet å spre informasjon om tjæresand og å få folk til å bli frivillige i organisasjonen. Det var mulighet til å skrive seg opp på en malingliste. Jeg må si at jeg var utrolig positivt overrasket til hvor mange som ville bli aktive. Det var både morsomt og lærerikt å snakke med folk om alt fra Statoil til klimautfordringene.


Jeg må bare en gang til skryte av menneskene som kom å snakket med meg på de forskjellige standene. Dette gir meg en smule håp om at vi kanskje kan forandre noen ting med denne verdenen. Denne festivalen viser at folk bryr seg om miljøet. Tusen takk til Grønn Hverdag og Oslo Kommune for ett godt og fremtidsrettet arrangement. 


Under kan du se meg med hodet til en av Greenpeace-vm-maskotene.
Ta det med ro mamma, jeg løp ikke opp og ned Karl Johan med den. 



Jeg regner med at jeg får tilsendt noen bilder fra en annen fotograf fra denne dagen.
De kommer til å bli lagt til i oppdatert versjon av dette innlegget. 

Hilsen Louis Wibe
leder av Reach Out And Touch
Future, Animals, Climate, Earth,

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar