02.06.2011

Drømmen om en miljø- og dyrevennlig dress

I dag skal jeg dra til Oslo for å prøve å finne den perfekte antrekket. Noe dressaktig som jeg kan ha på meg på seminarer og viktige møter vedrørende natur-, miljø- og dyrevern.
Jeg tror det absolutt kommer til å bli en utfordring å finne noe som oppfyller alle mine krav.
Dette plagget skal representere meg og ikke motsatt.

Mine krav:
Skal ikke være for pyntet, men heller ikke helt vanlig.
Skal holde i minst 10 år.
Skal ikke inneholde noen former for animalske produkter. (skal kjøpe sko også)
Skal ikke være ett merke som tester andre produkter på dyr.
Skal være organisk eller økologisk.
Skal være en form for miljøsertifisert eller lignede.

Hvor vanskelig kan det være?
Forventningene mine er egentlig ganske så høye.
Jeg skal ikke inngå noen komrimisser. Enten så følger de kravene eller så blir det ikke kjøpt!

Så vanskelig kan det være!
Etter en lang dag i travende rundt i Oslo på leting etter drømme dressen, må jeg si at jeg må har beveget meg inn på ett område der likegjyldighet hersker. Det var rett og slett ikke noe tema. De hadde rett og slett ingen alternativer. Dette var heller ikke noe de egentlig ville bruke tid på. De fleste vi var inneom var hyggelige og forståelsesfulle, mens andre synes bare det var unødvendig (så jeg måtte diskutere/kverulere). Uansett var det få steder som oppfylt i det hele tatt noen av kravene mine. Kort sagt ble det ikke noe klær på meg i dag!

Jeg skal lete rundt på nettet, om du vet om noe, 
vær så snill å si ifra, 
JEG ER DESPERAT


Alle tingene i min "klesbutikk" er CO2-nøytrale
og laget av 100% organisk bomull.
Jeg driver å lager flere trykk og sånt nå!
http://reach-out-and-touch-face.spreadshirt.no/
Hilsen Louis Wibe
leder av Reach Out And Touch
Future, Animals, Climate, Earth,

3 kommentarer:

  1. Jeg vil påstå at brukte klær er like mye, eller mer miljøvennlig enn å kjøpe økologiske nye.

    SvarSlett
  2. Meget godt poeng, jon peder!
    Helt enig!

    SvarSlett
  3. Hemp House i Oslo selger klær laga av resirkulert hamp. Sikkert veldig fint. Den ligger i Akersgata 2 i Oslo

    SvarSlett