21.02.2011

Fotodokumentar 2#: Aksjon mot Oljeboring!

Det aksjon mot oljeboring i Lofoten, Vesterålen og Senja den lørdagen som var. Jeg var ganske stressa fordi jeg hadde vært på overnattingstur i gapahuk natten før (og ja, det var kaldt). Men jeg rakk å dra til Oslo i tide. Faktisk en hel time før (fordi jeg surra med klokka).
Men for å komme til poenget, aksjonen var storartet!

Det kom en hau med folk, som ville vise sin støtte til denne saken!


Venstre: Leder for Natur og Ungdom Ola Skaalvik Elvevold holder en appell.
Midten: Kristine Wika Haraldsen ledet oss igjennom aksjonen.
Høyere: Birgitte Grimstad viste sin støtte med dikt og sang.


Moddi 









Jeg håper virkelig at stortinget hører på hva vi har å si og velger det fremtidsrettete og miljøvennlige alternativet. Om de i det hele tatt bryr seg om å holde de internasjonale forpliktelsene de har om å senke klimagassutslipp med 80% innen 2050, kan de ikke fortsette å ta opp mer olje!

Norge står her ved ett veiskille, enten kan vi fortsette som før og drite i vår fremtid og de konsekvenser som måtte komme, eller de kan la være å bore etter olje og sikre mat på borde til fremtide generasjoner. 

 Dette har blitt til en kamp om min fremtid. Om våres fremtid. For gjett hvem som kommer til å sitte igjen med alle de ubehagelige konsekvensene, alle problemene og krisene. Jo, det er oss. Det er vår generasjon som må lide under våre lederes kortsiktighet og griskhet. Vil de ikke gi oss en fremtid? Vil de ikke bli sett tilbake på som betydningsfulle og gode folk? Nei, for alt det vi kommer til å huske fra disse årene fra menneskets historie er hvordan stormannsgalskap ødela verden...


Den 9. mars arrangerer Folkeaksjonen oljefritt Lofoten, Vesterålen og Senja fakkeltog i Oslo. Bli med å vis politikerne at de vil gjøre rett i å ta vare på fiskeri, turisme og natur i stedet for å velge olje og økt forurensning. (påminnelse om fakkeltoget kommer selvfølgelig senere!)


Hilsen Louis Wibe
Reach Out And Touch FACE
(Future. Animals. Climate. Earth.) 

2 kommentarer:

  1. Er flinke og støtter opp om miljøet, men står der i pels...

    SvarSlett
  2. haha OMG. Det la jeg ikke merke til!
    For en biatch!

    SvarSlett