17.02.2011

AKSJONSDAG 19. FEBRUAR: Nasjonal markering mot oljeboring


19. februar er det nasjonal markering mot oljeboring! 
I regi av folkeaksjonen for oljefritt Lofoten, Vesterålen og Senja arrangeres
tas det i bruk ildvarder for å markere sin motstand!  

Regjeringen skal før påske ta en avgjørelse om det skal åpnes for oljeboring utenfor Lofoten, Vesterålen og Senja eller ikke. Bli med og krev at de sårbare havområdene holdes oljefrie!
Bli med på markering i Oslo utenfor
Stortinget kl. 13.00 sammen med meg!  
 
På facebook gruppen er det lovet appeller og musikk ved blant annet Moddi og Birgitte Grimstad.

Bli med på vardebrending i Ås utenfor
 UMB kl. 16.00
sammen med meg! 
I Follo vil det brennes en varde øverst på Kjerringjordet ved Meierikrysset (ved buss-stoppet "Universitetet i Ås"), godt synlig for alle som kjører gjennom Ås. Vi samles for å varsle om den faren oljeboring i våre mest verdifulle havområder utgjør for både folk og miljø. På facebook gruppen fortelles det at varden tennes omtrent klokken 16. Ta med en venn, pølser, noe å varme deg på og gjerne en vedkubbe eller to. Vi satser på landets koseligste markering!
Folkeaksjonen oljefritt Lofoten, Vesterålen og Senja
Rundt 40 markeringer over hele landet, se hva som skjer der du bor: Her!

Dette blir min første aksjon! Så om du også er alene
og usikker på om du skal dra,
 så dra med meg! 
 

Hilsen Louis Wibe leder av
Reach Out And Touch FACE
(Future. Animals. Climate. Earth.)

1 kommentar:

  1. Jeg får dessverre ikke vært med på markeringen i Ås. Men jeg var på markeringen i Oslo. Fotodokumentar om det kommer iløpet av helgen!

    SvarSlett