30.07.2011

Lenge leve fretex + ferdigpakket til Tanzania

Fretex er Norges største
attføringsbedrift og bruktkjede.
Fretex er en viktig del av Frelsesarmeen.
Den første butikken,
Elevator, åpnet i Oslo i 1905.

I dag dro jeg kjempetidlig fra en fest hvor jeg overnattet, for å rekke å være med en dugnad hos Greenpeace. dugnaden ble avlyst, så jeg hadde dratt helt til Oslo uten nytte. Ihvertfall var det slik helt til jeg fant ut at jeg skulle shoppe. Som student og den personligheten jeg har, kjøper jeg ikke egentlig så mye klær. Men idag bestemte jeg meg for å virkelig for å dra ut håret(!)
Dette ble en lang tur innom Fretex i grønnland, hvor jeg kjøpte alle de nye klærne mine. Det var faktisk så mye bra der, mye som de ikke hadde i min størrelse selvfølgelig, men mye som også var det. Ett lite tips når du skal handle på Fretex: ta deg god tid til å gå rund i butikken å smale klær som du tror er passende. Når du tilslutt har tatt med deg alt som kan være dugelig, går du i prøverommet og prøv klærne, kjøp de om du synes det er nødvendig.

Under femhundrelappen fikk jeg hele syv plagg. Bruk og ikke kast. Neste gang du skal på shopping ta deg tid til å dra en tur på Fretex. Jeg fant dyre merkeklær, til en utrolig rimelig penge. Å ja, alle klærne er i orden, de er ikke møkkete eller ødelagte. Lenge leve Fretex.

Nå er det ikke lenge til jeg reiser til Tanzania! (mandag)
Jeg tror alt er pakket og klart (i vakuumposer).
Utrolig nok fikk alt plass i sekken. (jeg har til og med litt plass til overs)


Hilsen Louis Wibe
leder av Reach Out And Touch:
Future, Animals, Climate, Earth,


2 kommentarer:

  1. Det kommer nok til å bli en bra tur, sorry at jeg glemte å linke deg pakke-metoder. Meg god tur, og var hyggelig å møte deg!! - Silja, Venninna til Alex

    SvarSlett