15.07.2011

Kattorama

Denne uken har vært ganske så travel. Mest på grunn av personlige familiære relasjoner (som førte til at min lillebror har bodd her hele uken), men også på grunn av forberedelsene til Tanzania turen (pensum må leses), men sist og slettes ikke minst: katter.


Lillebror.
Jeg starter med det aller første; det er ikke lett å prøve å lage veganmat til en lillebror som aldri før har tenkt tanken på å bare spise bare plantekost. Men jeg har tatt utfordringen på strak arm, så vi har nok blitt mette alle dagene. Ikke at han egentlig er så utrolig glad for at det bare er jeg som bestemmer at han ikke skal spise kjøtt. Men som man sier; mitt hus, mine regler!


Tanzania forberedelser
Jeg har lest en del pensum til feltkurset jeg skal ha i Tanzania til August. Siden jeg faktisk ikke har så utrolig god tid til å leste pensum, tenkte jeg at jeg burde investere i å prøve å lære å lese raskere og huske mer. Derfor leser jeg nå boken "Bruk hodet bedre!" skrevet av Tony Buzan. Jeg kjøpte den på bruktmarkedet i Ås   (ti bøker for femti kroner). Det er faktisk en helt fantastisk bok som lærer deg hvordan hjernen fungerer, slik at du kan bruke den på en ordentlig måte. Jeg har lært at jeg har lest helt feil, husket og skrevet notater på feil måte! Anbefales (du kan låne den av meg, når jeg er ferdig).


Kattorama! (Katt A)
I de siste dagene har det skjedd utrolig mye merkelig på kattefronten. Her på lørdag jobbet jeg på ett bryllup. Denne første katten (for enkelhetens skyld kalt katt A) kom inn å forstyrret bryllupet med jevne mellomrom. Den var så alt for sliten og sulten, så jeg tok den med meg hjem. Dagen etter slapp en i bofellesskapet den ut og etter det har vi ikke sett den. Så vi savner den første katten: katt A. (bilde under)


Kattorama! (Katt B)
I går ble jeg vekket med ett gedigent rabalder, noen av naboene hadde funnet katten, ropte de. Hjertet mitt hoppet av glede, helt til jeg så at det var feil katt. Så nå har vi mistet en funnet katt og i tillegg funnet en annen mistet katt. Katt B (vi kaller henne Yuna) lever nå i beste velgående samme med oss. Om du skulle vite om noen som har mistet katten sin og det kan være katten under, så kontakt meg! (kontaktinfo kommer nederst i innlegget)

Den er helt jevn grå, liten mager, kosete og menneskekjær katt.                                                     



Savner du en katt eller kanskje du har plass til en
(den kan ikke bo her pga allergi),
så ikke nøl med å kontakt meg!



 Hilsen Louis Wibe 
leder av Reach Out And Touch:
Future, Animals, Climate, Earth,


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar