11.07.2011

Fotodokumentar 19#: Introduksjon til Greenpeace-klatring



Det er en stund siden jeg la ut siste innlegg, men på grunn av en overraskende familiær utfordring og en utrolig kult tur til Liseberg, har innleggene vært fraværende. Dette beklager jeg så meget. Ta det derfor med ro, innleggene skal fra nå av komme jevnlig utover sommeren, helt fram til jeg reiser til Tanzania.

Det var meningen at dette innlegget skulle komme ut på mandag, men slik ble det altså ikke. Uansett:

Her om dagen var jeg på min første klatretrening med Greenpeace. Det var en slags introduksjon til hvordan man driver med industriell klarting. Siden det var første gang jeg rørte ett klatretau, var det utrolig mye nytt jeg måtte lære meg. Likevel ble jeg overrasket over hvor lett det faktisk var, når man hadde fått vendt seg til utstyret.

 Jeg anbefaler alle at du sjekker ut Greenpeace sine hjemmesider og vurdere å blir frivillig.

Det er over 15 000 frivillige over hele verden som hjelper Greenpeace i å gjøre alt fra å slikke konvolutter til klatring skorsteinene. I noen land gir Greenpeace handling og ikke-vold opplæring til folk som er villig til å bli aktivister. For å finne ut mer, bør du snakke med det lokale Greenpeace-kontoret i Oslo.




 Hilsen Louis Wibe 
leder av Reach Out And Touch
Future, Animals, Climate, Earth,



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar