04.01.2012

Fotodokumentar 34#: Beretninger fra Tanzania: Reptilparken


På vei "hjem" fra Kilimanjaro til Morogoro. Stoppet vi på en reptilpark og Masiamuseeum. 
Jeg vil i den anledning si at jeg på ingen måte promoterer det å ha dyr i fangenskap bare for at turister skal kunne få se på dem. Det var med motvilje og med en tung bør over hjertet at jeg ble med de andre inn på parken. De fortalte at fuglene som ble holdt her var "reddet", og så snart de var friske nok skulle bli gitt ett liv tilbake i frihet. Nåvel, kos deg med bildene :)


Vår livlige ikke-engelsktalende sjåfør.
En opp-kveilet afrikansk python 
Rufous Beaked Snake (Rhamphiophis rostratus)

De to bildene over og det under: er kanskje Western Green Snake (Philothamnus angolensis

Mest sannsynlig en Leopard Tortoise (Geochelone pardalis), den største skilpadden i Øst-Afrika.
Vanskelig å si hva det er.
Den tullete fugleboka jeg kjøpte i Tanzania har ikke med noen ugler, så jeg klarer ikke artsbestemme den.
Men den ligner da veldig på den horugla vi har her hjemme i Norge. 
Enda en ugle, som jeg ikke vet hva er.
Jeg klikka litt i fotoredigeringsprogrammet... Kult hva?
No, you didn't!
En eller annen Hauk.

En skummel liten krokodille.

Jeg er så flau over at jeg ikke klarer å finne ut hva dette er? Noen som vet?

Nilen krokodiller (Crocodylus niloticus)



Marsh Terrapin (Pelomedusa subrufa)
Helmeted Guineafowl (Numida meleagris)
En koselig edderkopp :)



© Louis B-R Wibe
Work is Under Copyright Law.

Not to be Used Without Permission.


2 kommentarer:

  1. Den nederste ugla må være ei tårnugle :)

    SvarSlett
  2. Elsker bildene dine fra Afrika turen din.:::)))))

    SvarSlett