18.10.2011

Fotodokumentar 29#: Beretninger fra Tanzania: Til Amani

Nytt innlegg fra Tanzania igjen. For deg som kanskje ikke vet hva alt dette her dreier seg om, så er dette ett av mange fotodokumentarer fra min fantastiske tur til Tanzania denne høsten. Jeg var der nede for å ta ett kurs (Field Course in Natural Resource Management in the Tropics). Turen var helt fantastisk (som du litt lengre ned på siden kommer til å se). 


Denne gangen handler innlegget om turen fra
Morogoro til Amani (fjellreinskog) og de første dagene der oppe.
Kos deg :)

Den fantastiske koselige "hjembyen" vår Morogoro


Det var masse søppel langs alle de store veiene. Vi fikk senere vite at det er samlet opp der og at det er klart for avhenting av myndighetene.

I den første dopausen fant vi denne skadete sommerfuglen.

hehe, jeg vet ikke om jeg trenger å skrive noe spesielt til dette bilde. Bortsett fra at bussturen tok utrolig mange timer...

Enda ett av bildene som ble skadet da jeg mistet pc'en i gulvet på toget.
Synes det var ganske kult. Vi spiste lunsj ved en barneskole.

Første gang i livet jeg har følt meg som en popstjerne

Veien opp til Amani var ganske gjørmete...
Vi sov i dette fantastiske huset. Vi var helt i ekstase når vi så standarden på dette stedet.
Dette var en gang i tiden ett gammelt Malaria forskningssenter. Merkelig i å med at det ikke finnes malaria akkurat her. Men de brukte sikkert noen år på å finne det ut...



En ekstrem giftig blomst, som bare blomstret i en dag.




En liten Allanblanckia frukt.

I akkurat dette sekundet bestemte denne kua for å angripe meg....





Landsneilhus, litt større enn de i Norge...

Her vises det hvordan man skal bruke denne spesielle ugressplanten som dopapir.


På tur i fjellregnskogen :)



En spesiell semi-solitær maur i GULL





Vi gikk opp til ett fantastisk utsiktspunkt. Der kunne vi se fjellregnskogen fra oven.


En av de mange hundene som vandret rundt.

Disse "små" tusenbeinene var over alt.

Professoren vår.

En fantastisk nydelig sommerfugl.

Jackfrukt eller også kalt brødfrukt. Super godt! Det kommer bilder av det senere.

Ut på tur igjen på de fantastiske veiene.
Følg med!
Hilsen Louis Wibe leder av




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar