09.11.2012

Fotodokumentar 43#: Beretninger fra Madagaskar: Lemurens sang + VIDEO

Woho! Ny fotodokumentar fra Madagaskar. klarer jeg å legge ut i dette tempoet er jeg kanskje ferdig med Madagaskar rett før jeg drar til neste sted!
Denne gangen dro vi til en Nasjonalpark øst for hovedstaden. Guidene prøvde å overbevise oss om at dette var primærskog. Det er helt tydelig at dette ikke var det, ihvertfall ikke i det området vi befant oss.  Vi var utrolig heldige som fikk muligheten til å høre sangen til en spesielt type lemur som blir kalt indri. Den skal vist også være Madagaskars største lemur. Først hørte vi sangen i det fjerne. Plutselig hørte vi sangen rett over hodene våres. Et helt fantastisk øyeblikk. Du kan være med på øyeblikket ved å se på filmen under som jeg filmet av hendelsen. Resten av bildene fra turen inne i denne nasjonalparken. Legg merke til tømmerhoggingen. Disse skogene og de fantastiske skapningene som lever her er under hard menneskelig press. Og nesten alle lemurer er truet av menneskelig adferd. 

The song of Indri




Merkeligste edderkoppen jeg har sett




Indri den syngende lemuren

Områder under hardt press fra mennesker

En liten søt kameleon 






Kanskje det "flotteste" stedet vi bodde iløpet av turen. 
- Louis Wibe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar