05.08.2012

Lenge siden sist + Gi nytt liv til søppel (del 1)

Jeg kan ikke tro hvor lenge det er siden sist innlegg ble publisert. Jeg blir flau, det rødmer i kinn og kribler i fingerene - jeg har så mye å fortelle deg.

Disse sommermånende har vært helt utrolig. Jeg har opplevd fryktelig mye, sett, utviklet meg. I personlig vekst sammenheng (curiumet) føler jeg nå at jeg har blitt nesten en helt annen person. Jeg ser alt mye klarer og en ny fred har lagt seg over meg. Ikke at det ser ut til å gå så forferdelig mye bedre med vår lille blågrønne planet, men fordi gamle tanker har truffet nye. Handlinger og tanker har fått kunnskapens regn over seg og har springet ut til blomster av visdom. Eller noe lignende.

Inspirasjon har blitt pumpet inn i meg via blodsugende mygg, stappfulle taxibusser, fargeskiftende kameleoner, syngende barn, skrikende flaggermus, slikkende lemurer, osv (overraskende sosial vekst). Jeg har møtt mange mennesker, jeg har lært så meget. Sett deres liv, hørt deres historier. Det lekker over. jeg vil bare skrive, male og lese hele dagen.

Fotodokumentarer fra Madagaskar vil komme ut på samme måte som de fra Tanzania i fjor (sjekk det ut), jeg kommer kanskje til å bli litt flinkere til å skrive litt mer utfyllende (bare kanskje, jeg liker at bildene skal tale for seg selv, så kanskje jeg forteller noe historier fra turen på andre måter, kanskje kanskje video). Andre ting som er på planen er: opplyse litt om idene i "Fremtiden i våre hender boka" som jeg nettopp har lest (helt utrolig forresten). Ellers har jeg tusen andre ting å fortelle om. Alt til sin tid.

Hilsen Louis Wibe

Gi nytt liv til søppel (del 1)
Det finnes ikke søppel, bare resurser på avveie.
Her kommer fem nydelige ideer til hva du kan bruke "verdiløst" søppel til.

Rett og slett utrolig smart. Jeg har tenkt til å lage en slik. Det ser til til at man trenger flasker med mykt plastikk, kanskje ikke så lett å finne store slike flasker i Norge. Uansett er det en glimrende ide. 
Oppfølgingen til bilde over. Feiebrett. 

Endelig noe nyttig å bruke disse gamle telefonkatalogene til. Når den blir utslitt kan man faktisk kompostere papiret så lenge det ikke er glanset eller plastikk.
Endelig noe å fornuftig å bruke
gamle telefonkataloger til. Når den ikke lenger
kan brukes som penneholder, kan du
kompostere papiret så lenge det
ikke er glanset eller er plastikk. 


Hvorfor ikke bruke restene etter en norsk
student fest til å kunne henge dobbelt så
mange ting inne i klesskapet ditt?
Jeg fant faktisk en slik her om dagen. Jeg har ikke fått gjort
så mye fancy ut av min enda. Min er bare et bord i hagen med
 forskjellige potteplanter på.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar